Nieuws…

Vanaf 8 november 2021 verhuist het COVID-19 testpunt in Merksem.
Nieuw adres: Oude Bareellei 60 – Merksem. (prikpost AML naast Colruyt)

 

We hunkeren allemaal naar vakantie… maar reizen vraagt nu iets meer voorbereiding dan anders. Op deze websites vind je actuele informatie:

Info in verband met reizen vind je op de website van “Buitenlandse zaken“.
Tevens is er info in verband met de actuele kleurcodes per land.
Soms dient er toch PCR test afgenomen te worden; hier lees je de procedures voor een gratis PCR test. Gratis testen zijn beschikbaar vanaf 10 dagen voor het vertrek.
Afname van deze reis-testen dient principieel te gebeuren in de testcentra (zie info op de resp. websites). Slechts zeer uitzonderlijk kan dit in de huisartsenpraktijk plaats vinden aan een kostprijs van € 25,-, per test welke niet terugbetaald wordt door uw mutualiteit.

Vergeet niet dat er ook heel veel (persoonlijke) info beschikbaar is op “mijngezondheid.be” waar u inlogt met uw e-ID en pincode of via ITSME.

 

Vandaag gelden volgende maatregelen voor de raadpleging:
* kom zo veel als mogelijk alleen naar de raadpleging
* indien nodig mag de patiënt begeleid worden door maximaal één persoon
* het dragen van een mondneusmasker wordt verplicht, ook al zit je alleen in de wachtkamer
* speelgoed en brochures worden verwijderd uit de wachtkamer
* handen worden ontsmet bij het binnenkomen (waarna zo weinig mogelijk wordt aangeraakt) en het buitengaan

Indien u de afspraak online boekt via onze online-agenda (waarvoor dank), vermeld dan duidelijk wat de reden is van uw bezoek aan de praktijk. Zo kunnen wij bij twijfel contact met u opnemen en samen bespreken of een veilige raadpleging mogelijk is.

 

BIJKOMEND TELEFOONNUMMER VOOR DE WACHTDIENST

Tijdens de corona-crisis wordt er een bijkomend telefoonnummer in gebruik genomen voor de wachtdienst:
bel op zaterdag / zondag tussen 08.00 en 20.00 uur naar 03 376 95 95.
Dank daarvoor.

ELEKTRONISCHE VOORSCHRIFTEN EN ATTESTEN : 19 maart 2020

In deze corona-tijden werd het mogelijk gemaakt om attesten, documenten, voorschriften, … elektronisch door te zenden op een beveiligde wijze. Om hiervan gebruik te kunnen maken dien jij je eerst aan te melden op het HELENA-platform via https://helena.care/Telefoneer dan naar de praktijk om te melden wat je precies nodig hebt.
Nadat de aanmeldingsprocedure goed werd doorlopen, kunnen wij u attesten, voorschriften, documenten op een veilige manier toezenden via het internet, zonder dat u naar de raadpleging hoeft te komen.
Let wel: op deze manier kunnen wij uw gezondheidsproblemen niet op een kwaliteitsvolle wijze begeleiden. Deze maatregel is dan ook slechts uitzonderlijk van toepassing tijdens de COVID-19 crisis.
Wij danken je voor het begrip.

 

 

 

COVID-19: 12 maart 2020

De laatste informatie over het coronavirus is te vinden op de website van de overheid. Als u de volgende symptomen ervaart: hoest, koorts, ademhalingsproblemen – ga niet naar de dokter, maar bel ons via 03 665 06 00 of neem contact op met de coronavirushotline: 0800 14 689.

Via deze link lees je betrouwbare informatie over het coronavirus.
Volg deze richtlijnen voor het toepassen van een correcte hygiëne.

 

attesten: 25 mei 2019

Een attest of voorschrift is er niet zomaar, maar is er omdat er een ziekte of een probleem is. Omdat wij u zo goed als mogelijk willen begeleiden met uw gezondheidsprobleem worden er geen attesten, brieven of voorschriften meegegeven zonder raadpleging.

Hierop wordt geen uitzondering gemaakt.

Wij volgen strikt de tarieven die hiervoor gelden, welke  grotendeels terugbetaald worden door uw mutualiteit.

Dank voor uw begrip.