– Online een afspraak nemen wordt sterk aangemoedigd omdat dit de telefoonlast tijdens de consultaties sterk vermindert. Als het dringend is en er is geen dagafspraak meer vrij: neem dan telefonisch contact op. Voor dringende gevallen wordt steeds tijd vrij gemaakt.
– Hou telefoongesprekken zo kort mogelijk, heeft u meer tijd nodig, kom op raadpleging.
– Nieuwe patiënten: patiëntenstop voor nieuwe patiënten. De uitzonderingen kan u HIER terugvinden.
– Maak één afspraak per patiënt: voor 2 personen boekt u dus een ‘consultatie 2 personen of neemt u 2 opéénvolgende afspraken.
– Bespreek op één consultatie slechts 1 of maximaal 2 problemen. Dit, om ervoor te zorgen, dat de wachttijden zo kort mogelijk gehouden worden.
– Kijk vooraf welke chronische medicatie u nodig heeft en breng het lijstje mee. Ik schrijf dan voldoende voor tot een volgende afspraak.
– Voor een consultatie worden 15 minuten voorzien. Er is meer tijd nodig, dus een langere consultatie, voor: een uitstrijkje, een ECG, invullen verzekeringsdocumenten voor bvb schuldsaldo. Voor deze zaken of als u denkt meer tijd nodig te hebben voor bvb een moeilijk gesprek, neem telefonisch contact op.
– Indien u een afspraak wenst te annuleren, doe dit liefst minstens 24u op voorhand. Indien een afspraak niet geannuleerd werd, kan u een administratieve onkost aangerekend worden. Hiervoor geldt uiteraard geen tussenkomst van de mutualiteit.
– Ook voor het invullen van formulieren of attesten moet er een afspraak genomen worden, er is namelijk tijd nodig voor inzage in het dossier en dan bent u zelf ter plaatse om samen de documenten naar behoren in te vullen. Lees ook de FAQ.
– Breng steeds uw identiteitskaart mee!
– Kom op tijd! Anders laat u iedereen die volgt wachten!