FAQ

De meest gestelde vragen

(Hoe) Kan ik bij jullie patiënt worden?
Momenteel beperken we de instroom van nieuwe patiënten (beperkte patiënteninstroom). Wilt u graag patiënt worden, geef dan uw naam en contactgegevens door aan ons secretariaat, en vertel ook waarom u van huisarts wil veranderen/wil inschrijven. 

Hoelang duurt een consultatie?
Per consultatie voorzien we 15 minuten. Als u voor meerdere mensen een consult wilt, maakt u dus ook meerdere afspraken. Bij complexe problemen, psychologische gesprekken, spirometrie, kleine heelkunde… voorzien we extra tijd. Gelieve hiervoor telefonisch een afspraak te maken.

Wanneer is de praktijk gesloten? 
Deze informatie vindt u terug op onze welkom-pagina, onder “nieuws”.

Ik ondervind moeilijkheden met het online maken van een afspraak. Wat nu?
U neemt best telefonisch contact op met ons secretariaat, zij helpen u verder.

Waarom kan dr. X deze ochtend niet langskomen op huisbezoek?
Zo mogelijk proberen wij uw vaste arts langs te sturen. Bij dringende/onvoorziene huisbezoeken vragen we de arts die op dat moment beschikbaar is, om bij u langs te komen.
U kiest dus of voor het moment of voor de arts. Wanneer u ons een dag opgeeft waarop het huisbezoek moet doorgaan, dan kiezen wij de arts die dan langs kan komen. Wanneer u ons de arts opgeeft, laten wij weten wanneer deze arts bij u kan langskomen.

Wie werkt er wanneer?
Deze informatie kan u terugvinden op de pagina Afspraken.

Hoeveel kost een raadpleging/huisbezoek?
Wij zijn geaccrediteerde en geconventioneerde artsen. Dit wilt zeggen dat we toegetreden zijn tot het Nationaal akkoord artsen-ziekenfondsen. Dit akkoord bepaalt onder andere de tarieven die toegetreden artsen mogen aanrekenen.
Enkele veel voorkomende tarieven:

  • Raadpleging voor 18u: €26.80
  • Raadpleging na 18u: €31.10
  • Huisbezoek: €40.00

Werken jullie met een systeem voor “derde betaler”?
Zo nodig passen we het systeem “derde betaler” toe.

Ik heb een klacht of opmerking. Wat nu?
Wij vinden het belangrijk om de mening van onze patiënten te kennen en onze patiëntenzorg te optimaliseren. Alle opmerkingen en bezorgdheden worden best via mail aan ons doorgegeven. Onze secretariaatsmedewerkers bezorgen dit bericht aan de artsen en nadien wordt het intern besproken. We trachten binnen de 7 werkdagen een antwoord te formuleren of laten u dan weten waarom we meer tijd nodig hebben.