Infectieraadplegingen
Wij houden nog steeds onze infectieraadplegingen gescheiden van de gewone raadplegingen. Als u klachten heeft zoals hoesten, koorts, spierpijn… vragen we u om uw afspraak telefonisch vast te leggen (en niet zelf via de website of app).
Recentste richtlijnen i.v.m. COVID
Onze wetenschappelijke vereniging heeft de huidige informatie overzichtelijk gebundeld. Kijk die eens na voor u ons belt, vaak vindt u daar al een antwoord op uw vraag.
- Folder: moet ik mij laten testen? (Moet ik mij laten testen 25-01-2021)
- Folder: ik had contact met een bevestigd geval, wat nu? (Risicocontact 25-01-2021)
- Folder: reizen (Reizen 25-01-2021)
Opvolgen COVID testen
Door het sterk stijgende aantal testen kan ons laboratorium niet meer garanderen de tests binnen de 24 uur uit te voeren. Ook het moment van de dag waarop we resultaten kunnen lezen is nu heel variabel. Dat betekent ook dat we niet meer ons vaste administratie- en belmoment hiervoor kunnen gebruiken en we u ook geen duidelijk tijdstip kunnen geven waarop we u kunnen bellen voor het resultaat.
U kan ons helpen door uw resultaat zelf al op te zoeken via de website www.mijngezondheid.be.
Een handleiding hiervoor vindt u via deze link: hoe vind ik mijn COVID resultaat op mijngezondheid be
Er zijn ook verschillende instructiefilmpjes beschikbaar:
- Aanmelden om mijngezondheid.be
- COVID-19 testresultaten terugvinden op mijngezondheid.be
- Volmacht voor je medische gegevens (Brussels gezondheidsnetwerk en Vitalink)
- Volmacht voor je medische gegevens (Nexuzhealth en CoZo)
- Mijn gezondheidssamenvatting
Als er staat “niet gedetecteerd“, dan volgt u de instructies zoals afgesproken bij de afname van de test, u kan voor elke vraag natuurlijk nog bellen.
Als er staat “positief“, dan is het virus aangetoond. U hebt normaal gezien al instructies meegekregen, maar we bellen toch graag even met u om dit verder te concretiseren.