Patiëntenstop

Vanaf 01 september 2024 zal onze ‘relatieve’ patiëntenstop ingevoerd worden.
Dit wil zeggen dat wij geen nieuwe patiënten meer aannemen. Een huisarts is echter een familie-arts, dit betekent dat mensen die onder hetzeflde dak wonen bij reeds gekende patiënten, zich nog wel kunnen aanmelden.

 

Nieuw beleid, betreffende afspraken niet nagekomen worden

Wij merken op dat er frequent afspraken gemaakt worden, die niet nagekomen worden.  Dit is helaas geen uitzondering meer, maar jammer genoeg dagelijks een wederkerend fenomeen.

Het is geweten dat er maatschappelijk een groot huisartsen-tekort is.
Het is dan ook frustrerend voor ons (artsen / verpleegkundige) dat er kostbare tijd voorzien wordt, dit niet nuttig ingevuld wordt.

Indien uw mailadres en telefoonnummer gekend is op de praktijk, wordt u verwittigd via sms én mail.  U mag de eerstvolgende keer zeker navragen of uw gegevens correct gekend staan bij ons. Desondanks bovenstaande herinneringen, merken wij dat er nog steeds frequent afspraken vergeten worden.

Dit zorgt helaas voor langere wachttijden, wat frustraties geeft bij de andere patiënten.
Dit geeft ook frustratie bij de zorgverlener, wat de arts-patiënt relatie niet ten goede komt.

Wij zien ons dan ook genoodzaakt om een administratieve kost aan te rekenen voor gemiste afspraken, aangezien bovenstaande herinneringen voor sommige patiënten onvoldoende blijkt.

Dit betekent concreet dat een administratieve kost zal worden aangerekend voor een gemiste afspraak of een laattijdig geannuleerde afspraak. Een afspraak kan tot 24u op voorhand digitaal geannuleerd worden via Doctena, of telefonisch de dag zelf vóór 9u bij de secretaresse.

Wij hopen uiteraard dat administratieve kosten vermeden kunnen worden, maar zien geen andere mogelijkheid.

Indien u uw afspraak de eerste keer niet nakomt, bedraagt de administratieve kost 16 euro.
Indien u uw afspraak voor de tweede keer niet nakomt, bedraagt de administratieve kost 32 euro. Dit bedrag kan u storten of cash binnenbrengen, alvorens u nog een afspraak kan maken.

Indien u nogmaals uw afspraak niet nakomt, staat dit de arts-patiënt-relatie in de weg.
Wij zullen u in dat geval dan ook vragen om u voortaan tot een andere huisarts te wenden.

Wij wensen ook te benadrukken dat de overgrote meerderheid van onze patiënten wel hun afspraken nakomt en dat wij dit ten zeerste appreciëren.

 

Plaatsen Covid en Griep vaccin 2024

Zoals elk jaar houden we enkele uren vrij om uw vaccin te plaatsen.
Dit jaar is dit niet anders, je kan vanaf nu online of telefonisch een afspraak maken op de vrijgehouden momenten.
Tijdens deze momenten is er enkel tijd voorzien om het vaccin te zetten (voor voorschriften en andere medische vragen dient u een gewone consultatie in te boeken).
Je griep vaccin kan je zelf gaan afhalen of bestellen bij je apotheker en dien je zelf mee te brengen op je afspraak.

Dit geldt ook voor het plaatsen van je covid vaccin.
Dit vaccin voorzien wij zelf op onze praktijk.
Je hoeft dus enkel je eID mee te brengen naar deze afspraak.
Deze afspraken kan je ook online inplannen of ‘s morgens inplannen bij Noëmi, onze secretaresse.

Timing covidvaccinatie: wij dienen deze vaccins tijdig te bestellen en voor te bereiden, dit kan dus enkel gebeuren op de voorzien momenten.
-Donderdag, 3 oktober in de voormiddag.
-Woensdag, 16 oktober in de voormiddag.
Timing griepvaccinatie: hebt u reeds een gewone consulatie gepland tijdens de perioden midden november – midden december, dan kan u ook uw vaccin meebrengen naar de consultatie.
-Donderdag, 7 november in de voormiddag.
-Woensdag, 20 november in de voormiddag en avond.
-Woensdag, 4 december in de voormiddag.

 

Permanente laserontharing! 

Vanaf heden bieden wij op onze praktijk laserontharing aan met de ‘Ice Diode Laser’.
Klik bovenaan deze pagina op ‘laserontharing’ om meer info te raadplegen.

Wil jij graag nog vóór de zomer haarvrij zijn, aarzel dan niet om contact op te nemen voor meer info.

 

Planning vakantie

Van 20/09 tem 27/09/2024 pas bereikbaar vanaf 9u vanwege vakantie van onze secretaresse.

Nieuwe manier van werken: bloedafnames door verpleging

Vanaf heden kan u enkel nog telefonisch een afspraak maken voor een bloedafname.
De arts die verantwoordelijk is voor het invullen van de aanvraag, zal ook de arts zijn waarbij de resultaten worden besproken. U kan telefonisch ook de reden van bloedafname vermelden (follow up, vermoeidheid, …).

Er zal op dinsdagochtend een verpleegster aanwezig zijn. Zij zal enkel bloed afnemen, u dient hiervoor geen consultatie te betalen.
Dit is een gunst van de praktijk, dus geen verplichting.
Indien u een bloedafname op een ander moment wenst, kan dit uiteraard gebeuren. U zal voor de bespreken van deze resultaten eveneens een nieuwe afspraak maken.