NIEUWE RICHTLIJNEN – NIEUWE COLLEGA

Gezien de problemen die sommige patiënten ondervinden wordt de login terug afgevoerd.

ER IS GEEN LOGIN MEER NODIG OM EEN AFSPRAAK TE MAKEN

 

NIEUWE COLLEGA

Dr Veerle Somers zal onze praktijk versterken vanaf 05/07/2021

Vanaf 07 juni 2021 nemen we in onze praktijk geen PCR-covid-testen meer af voor mensen die op reis vertrekken. We zijn hiertoe genoodzaakt, omdat de vraag hiernaar enorm stijgt, wat de continuiteit van de reguliere zorg in gevaar brengt. Mensen die een PCR-covidtest voor een reis nodig hebben : bekijk onze pagina voor PCR-testen reizen naar buitenland. 

NIEUWE PATIENTEN :

We zijn genoodzaakt om enkel nog nieuwe patiënten aan te nemen die woonzaam zijn in Steenokkerzeel – Melsbroek – Perk en Duistbos.

AFSPRAAK MAKEN 

Er kunnen terug online afspraken gemaakt worden.

!! HEEL BELANGRIJK !!

Voor “infectieuze” klachten, bel of mail om een afspraak in te plannen. Met infectieuze klachten bedoelen we: koorts, hoest, loopneus, keelpijn, veralgemeende spierpijn, diarree en braken of misselijkheid, en geur- of smaakverlies, of bij recent contact met een bevestigd geval met covid-19.

Voor niet- infectieuze klachten kan je online een afspraak inboeken.

Klik hier om afspraak te maken

  • telefonisch : 02 757 03 98
  • per e-mail
    • doktererwin@groepspraktijksteenokkerzeel.be  
    • dokteranke@groepspraktijksteenokkerzeel.be 
    • dokterhanne@groepspraktijksteenokkerzeel.be
    • dokterveerle@groepspraktijksteenokkerzeel.be

Tijdens de corona-crisis zijn ook nog adviezen en voorschriften per email mogelijk. Neem enkel per email contact op voor niet-dringende zaken. Controleer ook steeds uw spam/ongewenste email: voorschriften of attesten die worden verstuurd komen soms daar terecht. 

Patiënten met infectieuze klachten (hoest, koorts, keelpijn, hoofdpijn, veralgemeende spierpijn, diarree, neusloop of neusverstopping, niezen) OF bij wie iemand in het gezin mogelijke COVID-klachten vertoont OF bij recent contact met een COVID-patiënt, zullen nog steeds bij voorkeur telefonisch worden verder geholpen. Wanneer er toch een klinisch onderzoek nodig is, gebeurt dit in een apart kabinet met uitgebreide beschermingsmaatregelen. De fysieke COVID-consultaties worden gegroepeerd. Bel daarom steeds zo vroeg mogelijk om uw afspraak te maken: wacht niet tot ‘s avonds om ons te contacteren! 

Ook de overige kabinetten worden na elke consultatie grondig ontsmet: onze praktijk is een veilige omgeving! 

LANGSKOMEN IN DE PRAKTIJK 

Hieronder leest u alvast enkele richtlijnen wanneer u op consultatie komt: 

  • U wacht in de wachtzaal. De consultaties worden georganiseerd op een manier dat het mogelijk is op een veilige manier te wachten in de wachtzaal. Het is uitermate belangrijk om stipt op het afgesproken tijdstip te komen, dus niet te laat maar ook niet te vroeg.
  • U draagt steeds een mondmasker. Breng er bij voorkeur zelf één mee, dit mag ook een zelfgemaakt stoffen masker of een sjaal zijn. Indien u er geen heeft, zullen wij er één uitlenen voor de tijd dat u in de praktijk bent: gelieve dit dan op voorhand te melden. 
  • U komt steeds alleen. Kinderen of mensen met een beperking mogen door maximaal 1 begeleider vergezeld worden. 
  • Betaal contactloos met de bankkaart of de smartphone. Je kan hiervoor de Payconiq (bancontact) app gebruiken of deze van je eigen bank (bv. Belfius of KBC mobile). 
  • Raak zo weinig mogelijk aan in de praktijk en breng zo weinig mogelijk mee (laat onnodige jassen, paraplu’s en handtassen liefst thuis). 

 

SCREENING COVID-19 

Screening op een recente infectie gebeurt met een neus/keelwisser.  Een positieve infectie met Covid-19 zal gekoppeld worden aan een contact tracing. Deze contact tracing zal gecoördineerd worden via de overheid.

Het testen van antistoffen in het bloed kan aangevraagd worden.  Bij een recente infectie (< 14 dagen) is de test negatief.  De test geeft aan of u de infectie heeft doorgemaakt en u antistoffen hebt opgebouwd.  Er is echter nog weinig geweten over de duur en de bescherming van deze antistoffen.  

Hartelijk dank voor uw begrip en medewerking! 

Neem contact met ons voor verdere afhandeling en bekijk ook de richtlijnen voor hygiëne-advies (cfr andere pagina).