Voorschriften

We merken dat we telefonisch, of aan de balie, te veel vragen krijgen voor voorschriften. Dit gaat vaak ten koste van de medische opvolging. Daarom zullen wij vanaf nu strenger zijn in het afleveren van voorschriften via de telefoon of aan de balie.
Voortaan dient u hiervoor steeds op consultatie te komen. Uw arts zorgt er steeds voor dat u voldoende hebt tot het moment dat u opnieuw op controle dient te komen. Regelmatige controles zijn nodig om de behandeling goed te kunnen opvolgen. Controleer daarom steeds of u medicatie nodig heeft voordat u op consultatie komt, zodat u tijdens het gesprek alle nodige voorschriften kunt vragen, zodat u genoeg hebt tot uw volgende afspraak.

 

De enige uitzonderingen zijn anti-allergica, zoals mometasone neusspray, cetirizine, levocetirizine, desloratadine, bilastine, … Hiervoor kunt u wel nog telefonisch een voorschrift vragen, of mailen naar secretariaatpraktijkderotonde@gmail.com.

Uiteraard kunt u dit ook doen indien de arts toch te weinig medicatie voorschreef, of medicatie vergat voor te schrijven.

 

Bijkomend: sinds wij geen papieren voorschriften meer afleveren, krijgen we veel vragen omdat patiënten niet meer weten welke voorschriften nog beschikbaar zijn. U kunt dit terugvinden op mijngezondheid.be, www.myhealthviewer.be, of https://helena.care. Ook op uw smartphone kunt u hiervoor de app “mijn geneesmiddelen” downloaden. Zo heeft u altijd een overzicht van welke medicatie er nog op uw account staat, en tot wanneer deze geldig is.