Huisregels

Voor een efficiënte en aangename werking van de praktijk vragen wij dat patiënten zich aan 5 basisregels te houden:

1. Als het voor u mogelijk is, kom dan naar de praktijk. We vragen enige inspanning van u als patiënt om tot bij ons te komen, zoals wij ook de inspanning zullen doen om naar u te komen als dit nodig blijkt. 

2. Graag in de voormiddag te bellen, dan is namelijk het secretariaat open en kunt u vlotter geholpen worden. Dit zowel voor het krijgen van een afspraak, een huisbezoek of als u vragen hebt of rechtstreeks de arts wenst te spreken. In de namiddag is de dokter uiteraard altijd bereikbaar voor voornamelijk dringende vragen en/of problemen. 

3. Graag tijdig op uw afspraak aanwezig zijn, liefst een vijf à tien minuten te vroeg. De dokter doet zijn uiterste best om op tijd te werken en zo de wachttijden te beperken. 

4. Kan u toch niet op uw afspraak aanwezig zijn, zeg uw afspraak dan tijdig af. Dit kan online als u de afspraak online hebt gemaakt, en anders doe je dit best telefonisch. Bij zeer laattijdig verlet graag ook even bellen.

5. We vragen u om altijd vriendelijk en beleefd te blijven. In dringende of vervelende situaties wordt dit soms vergeten, maar kan dit wel leiden tot onherroepelijke schade aan de vertrouwensrelatie tussen arts en patiënt waardoor de verdere samenwerking stopgezet moet worden.