WELKOM BIJ HUISARTSENPRAKTIJK DE BRON

                                                         

Beste patiënt,

U vertrekt op vakantie of gaat naar een festival en u hebt een covid test nodig:

Om onze telefooncentrale en onze artsen niet te belasten vragen wij u uw COVID test zelf te regelen.

U kan deze COVID test doen zonder aanvraagformulier van een arts op volgende locaties:

  • Medisch centrum Vilvoorde, Gendarmeriestraat 65 te Vilvoorde (12u – 17u): afspraak boeken via 0492 18 75 35
  • Vanaf 14/06/2021: Medisch centrum Merchtem – Dendermondestraat 18 te Merchtem: afspraak zelf te maken via www.noodpostmerchtem.digitalewachtkamer.be
  • Labo Medina – Hoogveld 10 te Dendermonde: bel vooraf op 052 25 80 25
  • Labo Medina – A. Gossetlaan 50 te Groot-Bijgaarden: bel vooraf op 02 463 25 15
  • Luchthaven van Zaventem
  • Instituut voor tropische geneeskunde Nationalestraat 155 te Antwerpen – neem eerst contact op per mail medsec@itg.be of bel 03 247 66 66

Voor meer informatie in verband met de vereisten voor reizen naar het buitenland, consulteer https://reopen.europa.eu/nl !

Omdat heel wat mensen hun vaccins verplaatsen omwille van vakantieplannen, komen er elke dag massaal veel spuitjes vrij!
Wie zich nog niet heeft ingeschreven op www.qvax.be, doe dit nu, aub!
De kans dat je opgeroepen wordt is vrij groot!
Ook 18 jarigen mogen zich al inschrijven!

Dr. Eva Straus heeft onze praktijk definitief verlaten sinds 15 maart 2021.

Na haar bevallingsverlof zal ze werkzaam zijn in de arbeidsgeneeskunde. Wij wensen haar veel geluk toe!

Vanaf 15 september 2021 zal het papieren voorschrift verdwijnen. 

De apotheker zal via zijn apotheeksoftware toegang hebben tot alle openstaande voorschriften van de patiënt om deze correct te kunnen afleveren.

Na het inlezen van de eID van de patiënt kan de apotheker de openstaande voorschriften raadplegen.

Via het elektronisch platform Helena kan een patiënt ook geneesmiddelen reserveren en het voorschrift digitaal doorsturen naar de apotheker. Van zodra de bestelling kan afgehaald worden, krijgt de patiënt een melding in Helena en/of een e-mail.

1. HEB JE EEN CODE voor COVID TESTING ONTVANGEN?

Klik hier om een afspraak te maken in een triagepost.

2. STEL ZORG NIET UIT!

WIJ ZIJN BESCHIKBAAR VOOR ALLE GROTE EN KLEINE PROBLEMEN!

Ook tijdens de lockdown blijven we als huisartsenpraktijk volledig ter beschikking, zowel voor noodzakelijke (lees: dringende) als niet-noodzakelijk zorg. Uitstellen van niet-noodzakelijk zorg kan immers leiden tot belangrijke gevolgen!

3. COVID-19 VACCINATIE:

Wij staan als groepspraktijk achter deze vaccinatie en hebben ons reeds zelf laten vaccineren.

Voor meer informatie: klik hier.

4. JE BENT ZIEK:

GELIEVE DAN GEEN ONLINE AFSPRAKEN TE BOEKEN!  

Patiënten met klachten worden door ons gezien na telefonische afspraak of door een mail te sturen naar (secretariaat@groepspraktijkdebron.be) Zij worden getest op corona indien wij dat nodig achten.

Volgende klachten kunnen wijzen op COVID :

  • keelpijn
  • hoofdpijn
  • verkouden
  • hoesten, kortademigheid
  • spierpijn
  • koorts
  • diarree, misselijkheid of braken
  • smaak- en geurverlies

5. IK HEB HOOG-RISICO CONTACT GEHAD EN “CONTACT TRACING” HEEFT ME EEN CODE GEGEVEN, WAT NU?

6. IK HEB EEN TEST LATEN UITVOEREN, WAAR VIND IK MIJN RESULTATEN?

7. HOE GERAAK IN AAN EEN QUARANTAINE ATTEST?

8. IK KOM TERUG UIT EEN RODE OF ORANJE ZONE (MEER DAN 48U):

9. IK HEB EEN COVID TEST NODIG:

  1. Voor een operatie
  2. Om te kunnen reizen
  3. Omdat ik lichte symptomen heb

10. REGELS VAN DE PRAKTIJK:

  • Kom steeds met een MONDMASKER binnen!
  • Kom alleen naar de raadpleging of indien nodig met maximum 1 begeleider
  • Kinderen mogen begeleid worden door 1 volwassene
  • Wacht zoveel mogelijk buiten of op de parking (open lucht)
  • Ontsmet je handen bij het binnenkomen

Om het aantal patiënten in de wachtzaal zo veel mogelijk te beperken, moeten we ons houden aan het vooropgestelde tijdschema. Gelieve dan ook met max 1 à 2 klachten te komen en de consultatie goed voor te bereiden (vb. lijstje met medicatie die u nodig heeft).

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Voor de meeste vragen vindt u een antwoord op volgende website:

https://www.info-coronavirus.be/nl/

11. PATIËNTENSTOP

Om een kwalitatieve zorg voor onze reeds ingeschreven patiënten te kunnen blijven garanderen en de wachttijden te beperken nemen wij geen nieuwe patiënten aan.

12. TELEFONISCH CONTACT

Door de massieve toevloed aan telefoons zijn we tot onze grote spijt niet altijd even bereikbaar. Probeer het later opnieuw of mail ons op secretariaat@groepspraktijkdebron.be.

Dank  voor uw geduld!

Voor dringende gevallen na 19u en in het weekend
bel 1733!!