Raadpleging en Huisbezoek

Kom op raadpleging als het enigszins kan. Huisbezoeken zijn voor minder mobiele of zwaar zieke patiënten. Het werken in de consultatieruimte zelf heeft zowel voor de huisarts als voor U het meeste voordeel : het electronisch dossier is bij de hand en het onderzoek gebeurt in goede omstandigheden: op een onderzoekstafel, bij ideale belichting en met alle noodzakelijke apparatuur bij de hand.

Op afspraak dient u minder lang te wachten. Daarom werken wij enkel op afspraak.

U kan een afspraak maken via onze elektronische agenda of via het telesecretariaat (051 22 48 50).

Huisbezoeken kunnen enkel telefonisch worden aangevraagd, liefst voor 10u.

Vermeld bij het maken van een afspraak de reden van uw contact. Als de secretaresse hiernaar vraagt, dan gebeurt dit in naam van de artsen om zo goed mogelijk een inschatting te kunnen maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De secretaresse is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Huisregels

  1. Afspraken kan u alle weekdagen maken, bij voorkeur via onze elektronische agenda.
  2. Komt U met meer dan één persoon, vraag dan ook meerdere afspraken.
  3. Voorziet U een langer gesprek voor een ernstige problematiek, een speciale ingreep of een gynaecologisch onderzoek, vermeld dit dan bij aanvraag, zodat we met de tijdsduur rekening kunnen houden.
  4. Spoedgevallen kunnen tussendoor opgevangen worden, bij voorkeur na telefonische melding.
  5. Het telesecretariaat kan u doorschakelen indien u dringend een arts wil spreken. Dit kan enkel voor korte, dringende vragen. Voor alle andere zaken maakt u steeds een afspraak.
  6. Voor labo-uitslagen kunt u elke dag bellen tussen 11u30 en 12u of tussen 19u en 19u30.