Wat is een eAttest? 

Vroeger:

Na een raadpleging ontving je van je huisarts tot nu toe een getuigschrift voor verstrekte hulp. Dat bezorgde je aan je ziekenfonds, zodat je ziekenfonds deze raadpleging kon terugbetalen.

Nu:

Vanaf 1 maart werken we in de praktijk met eAttest.

Door de digitalisering kunnen we als huisarts er voortaan voor kiezen om dat getuigschrift zelf elektronisch door te sturen naar je ziekenfonds. Dat digitale getuigschrift is het eAttest.

Bij gebruik van het eAttest betaal je nog steeds het volledige bedrag aan je huisarts. Maar je moet dan zelf geen getuigschrift meer aan je ziekenfonds bezorgen. Dat wordt rechtstreeks, via de computer, geregeld tussen je arts en je ziekenfonds.

Kijk goed na of het bedrag binnen de week op je rekening gestort wordt. Is dat niet het geval, laat het ons dan a.u.b. weten zodat we je een ontvangstbewijs kunnen geven. Met het ontvangstnummer dat op het bewijs staat, kan je informatie over de terugbetaling opvragen bij je ziekenfonds, wij kunnen dit bewijs ook naar je doormailen.

Voor de patiënten die een derde betalingsregeling hebben verandert er niets. Zij betalen nog steeds alleen het remgeld en wij sturen zoals voorheen het getuigschrift elektronisch door naar je ziekenfonds.

De papieren getuigschriften blijven nog steeds geldig en kunnen nog steeds gebruikt worden bijvoorbeeld tijdens de wachten, bij huisbezoeken, indien er problemen zijn met het internet, eHealth, het ziekenfonds enz..

In onze praktijk kan je betalen via bankcontact.