Keuze telefonisch spreekuur

De telefoon is voor ons huisartsen een zegen en een vloek.
Onmisbaar om ons werk te kunnen organiseren, essentieel om bereikbaar te zijn, maar storend tijdens consultatie-uren (dat heb je misschien zelf al wel eens gemerkt).
Je kan ons helpen die overlast te verminderen!

De arts is telefonisch bereikbaar voor volgende gevallen:

  • Voor inlichtingen en korte vragen: beknopte uitleg i.v.m. de uitslag van een onderzoek, verslag van een specialist,…

Houd het bij korte vragen. Voor langere besprekingen neem je best een afspraak.

Telefonisch kan geen diagnose of zelfs een verkeerde diagnose gesteld worden.

Telefonisch worden geen voorschriften voor medicatie, kinesitherapie, verpleegkunde of attesten arbeidsongeschiktheid afgeleverd. Voor het invullen van attesten en formulieren is informatie en tijd nodig. Daarom dien je ook hiervoor op raadpleging te komen.

  • Jouw arts mag enkel attesten schrijven die stroken met de waarheid. Maak het hem daarom niet moeilijk: vraag alleen wat redelijk, écht en verantwoord is. Valse attesten zullen steeds geweigerd worden.
  • Jouw arts schrijft steeds medicatie voor, voor een tijdspanne tot de volgende consultatie, waarop hij/zij controle nodig acht. Tussentijds afhalen van voorschriften zou dus niet nodig mogen zijn! Het stoort het vlot verloop van de raadpleging.
  • Medicatievoorschriften worden niet aan derden meegegeven.